door

CLMN | De Slash

13/04/2015

‘TU/e koopt flexplekken in bij McDonald’s’ zag ik op 1 april ineens langskomen op mijn anti-heimwee-applicatie: Facebook. Gezien de datum was een kleine glimlach op de plaats, maar één klik later maakte deze plaats voor een uitgebreide schaterlach. Een prachtig artikel met dito foto vulde mijn beeldscherm. Nog mooier: er waren nog meer dergelijke pareltjes beschikbaar.

En waar ik dacht dat het kruid na toppers over de wiebetaaltwat van het CvB en de beste Eindhovense zonneauto wel verschoten zou zijn, blijft de Slash ook na twee weken nog mooie artikelen publiceren. Hulde aan dit initiatief wat het volgen van TU-nieuws een stuk plezieriger maakt!

Buiten de lol die het oplevert, ook voor de makers kan ik me zo voorstellen, denk ik dat het initiatief bijzonder goed is voor de hele 'TU/e community'. Waar de UR via een, niet altijd even inspirerende, column probeert inzicht te geven in wat er op de TU speelt, denk ik dat de Slash deze rol succesvoller kan vervullen.

Zelf heb ik in ieder geval regelmatig dat ik, nadat ik een artikel op de Speld lees, even het bijbehorende ‘echte’ nieuwsbericht opzoek. En over bijvoorbeeld de Amerikaanse actualiteit blijk ik behoorlijk wat van shows als South Park te hebben opgestoken. Wat dat betreft kan de Slash dus zeker zorgen dat studenten en medewerkers meer betrokken raken bij beleid van de TU/e. En als we daarbij allemaal een beetje op scherp worden gezet: alleen maar beter.

Deel dit artikel