Spread the word
Wie vorige week dinsdag zijn of haar overvolle mailbox aan het doorspitten was - steeds meer een soort vorm van data mining - is hopelijk ook op onze nieuwsbrief gestuit. Moet dat nou, nog een extra nieuwsbrief? Wij hopen dat het gebundeld aanbieden van de belangrijkste nieuwsverhalen van de afgelopen twee weken wel in een behoefte voorziet.
Toen we begin dit jaar met Cursor volledig online verder gingen en het papier lieten voor wat het was, kregen we van buitenaf wat hulp om dit proces goed op de rails te krijgen. Want los van alle nieuwe technische vaardigheden die we ons eigen moesten maken, betekende het ook een andere manier van hoe om te gaan met nieuws en het ‘uitventen’ daarvan, en de rol die ieder daarbij heeft. Zo was ik eigenlijk geen hoofdredacteur meer, maar een contentstrateeg. Die nieuwe functie is niet op mijn visitekaartje beland, hoor. Maar strategisch inzicht is wel gevraagd.
Gezien de groei van het aantal bezoekers van de site en de gigantische toename van het aantal mensen die onze site nu lezen op hun smartphone (studenten!) vergeleken met een jaar terug, mogen we zeker tevreden zijn. Blijkbaar zijn we erin geslaagd om een aanzienlijk deel van onze vroegere krantenlezers naar de site te lokken en is onze site op het mobieltje nu ook te pruimen.
Maar als nieuws alleen nog online te vinden is, moet je er ook continue op gespitst blijven het goed onder de aandacht te brengen. Via facebook, twitter en instagram doen we dat al, maar sinds kort dus ook met een tweewekelijkse digitale nieuwsbrief, waar je je voor kunt aanmelden. Wij zien het als een wezenlijk onderdeel van al onze activiteiten om zichtbaar te blijven en de nieuwsbrief biedt meer dan alleen nieuws. Maar wat dat precies is, verklap ik niet, dan moet je je er maar voor aanmelden.
PS: Uitschrijven is ook altijd weer mogelijk hoor.
Discussie