Alles is marketing
Stage lopen is leren van de praktijk. Je ontsnapt uit de bescherming van de verheven universiteit en duikt de echte vuile wereld in. Zo begon ik ook aan mijn stage.
In de eerste week kwam ik er al achter dat al dat academische gepreek in de praktijk niemand wat kan schelen. Laat die n-waardes en statistische toetsen maar terzijde. Als je in de echte wereld moet overtuigen dan kan dat beter op andere manieren, die de universiteit je niet leert.
Alles komt neer op een goed verhaal dat je kan verkopen. De waarheid is dat waar in geloofd wordt. Dus alles is marketing, hoe kwaadaardig dat ook klinkt. Of je nu een product verkoopt of jezelf, alles draait om hoe goed je het verpakt.
Met dat inzicht wist ik wat ik moest doen om mijn stage als een succes te brandmerken. Daarom heb ik in de tweede week het logo van het stagebedrijf op mijn zij laten tatoeëren. Want probeer maar eens een stagiair met jouw logo op z’n lichaam een onvoldoende te geven.
Tim de Jong is student Industrial Design aan de TU/e.
Discussie