TU/e-medewerker ontwerpt Egbert-logo
Communicatieadviseur Jochem van Hattum heeft een TU/e-logo ontworpen met daarin Egbert de vis. De commotie rond Egberts verhuizing zorgde voor creativiteit bij Van Hattum: “er gebeurt hier zoveel baanbrekends waar we veel moeite in steken om over te communiceren en dan steelt zo’n vis de show. Dan maar meteen een bijpassend logo maken.”
In het dagelijks leven werkt Van Hattum als communicatieadviseur bij LIS. “Het ontwerpen van logo’s is geen kerntaak van mij, maar vind ik wel erg leuk. Dit ontwerpen kostte me slechts enkele minuten en ik vond het gewoon geinig.”
Hij zorgt er in ieder geval voor dat er nog geregeld gegrapt wordt over Egbert op de afdeling. “Ik hou van humor en Egbert biedt inspiratie voor eindeloos veel woordgrappen. Elke mail over Egbert is nu een ‘fishingmail’ en voor als Egbert verhuist had ik vast de passende hashtag #wegbert bedacht.”
Van Hattum grijnst. “Mijn vissenlogo heeft ook al op een slide op de koffieautomaten gestaan. Het is wel bijzonder hoe iedereen zich om Egbert bekommert. Dat voorlichters nu pers te woord staan over een vis in plaats van baanbrekend borstweefselonderzoek. Maar dat is ook de TU/e. Egbert staat voor verbinding en dat is toch het belangrijkste in een gemeenschap.”
Discussie