TU/e-studenten meest tevreden over sfeer en studiefaciliteiten

Uit de resultaten van de jaarlijkse Nationale Studenten Enquête (NSE) blijkt dat TU/e-studenten over het algemeen net zo tevreden zijn over hun opleiding als voorgaande jaren. Ze geven steevast een gemiddelde score van 3,9 op een schaal van 5. Masterstudies worden met een 4.0 nog net wat beter beoordeeld dit jaar. Studenten zijn vooral tevreden over de sfeer en studiefaciliteiten. Toetsing en beoordeling en vooral de aansluiting bij de beroepspraktijk scoren lager.

door en
foto iStock / Puttachat_Kumkrong

Meer dan 4000 TU/e-studenten hebben dit jaar de moeite genomen om de enquête in te vullen. Hoewel ze over het algemeen tevreden zijn over hun opleiding, scoort de TU/e wel net wat lager dan andere technische universiteiten.

Iets meer dan een kwart van de studenten is ontevreden over het contact met de beroepspraktijk, maar de sfeer en studiefaciliteiten scoren met een 4,1 allebei juist hoog. Ook geeft negentig procent van de studenten aan zich veilig te voelen om zichzelf te zijn op de universiteit. Meer specifieke cijfers voor de TU/e zijn in te zien op het NSE Dashboard.

Van alle opleidingen aan de TU/e scoort de master Industrial and Applied Mathematics het hoogst (met een gemiddelde score van 4.2). Ook drie studenten in onderstaande video zijn tevreden over die master. Ze zijn vooral te spreken over het aantal keuzevakken. Al zorgen die er tegelijkertijd voor dat alle drie de studenten straks met een heel ander vakkenpakket afstuderen binnen dezelfde master. “Er zouden best specifiekere masters mogen zijn voor verschillende richtingen.”

Hoe tevreden ben jij met je studie?