Fijne zomervakantie gewenst

Nu de tentamens achter de rug zijn, veel studenten en medewerkers hun rust pakken om bij te komen van een collegejaar met de bijbehorende uitdagingen en ook de beleidsmakers hun plannen even in de wacht zetten, nu gaat ook de Cursorredactie een aantal weken rustig aan doen.

foto Valeriy_G / istock

Cursors zomerstop betekent dat op deze site niet meer dagelijks artikelen over het wel en wee van de TU/e-community verschijnen. Maar het betekent niet dat er niets meer gebeurt. We noemen hier enkele bijzondere activiteiten waar je misschien wel bij wilt zijn.

Ten eerste wordt de RoboCup gehouden. Dat gebeurt natuurlijk iedere zomer, maar deze keer kun je er op je fiets naartoe. Voor het eerst sinds 2013 organiseert Eindhoven opnieuw het robotica-congres, dat vaak in de aandacht kwam door het topvoetbalteam van Tech United. RoboCup 2024 vindt plaats in het Indoorsportcentrum en bij Fontys Sporthogeschool van 17 tot en met 21 juli.

De week erop vindt de European Girls Olympiade Informatica (EGOI) plaats in congrescentrum Koningshof in Veldhoven. Maar de festiviteiten vinden plaats op de campus en in Atlas. Denk daarbij aan een optreden van Footloose, presentaties van sponsoren bij de opening op 22 juli en de prijsuitreiking op 26 juli inclusief een speech van EAISI-bestuurder Patricia Jaspers en een speurtocht.

Er komen tweehonderd meiden in de leeftijd van 14 tot 17 jaar die een reeks algoritmische en probleemoplossende taken binnen een bepaalde tijd gaan behandelen. Dat de wedstrijden niet op de campus plaatsvinden, maar in Koningshof, heeft te maken met de werkzaamheden in het Auditorium.

Nieuw begin

Levendig wordt de campus zeker vanaf 16 augustus. Die vrijdag is de Welcome Day voor nieuwe internationale studenten. Op zondag is er voor hen een Meet&Greet en op maandag 19 augustus barst de Intro voor álle nieuwe studenten los. De bachelorstudenten en masterstudenten volgen hetzelfde programma en er is weer een camping. Dit zijn twee noviteiten van vorig jaar. De Intro duurt tot en met 23 augustus.

Traditioneel wordt op de eerste maandag van september het academisch jaar geopend. Dit jaar is het thema duurzaamheid en zal Wopke Hoekstra een speech geven. Als je hier bij wilt zijn, moet je je officieel aanmelden.

Vanaf 12 augustus zitten de vakanties van de redactieleden er weer op en zullen we zoetjesaan gaan publiceren over alles wat gebeurt op de campus. Maar nu wensen we je eerst een heel fijne vakantie.