Intro 2024 | Liveblog: Intro dag 5

Intro 2024: dag 5, oftewel de laatste dag. In tegenstelling tot vorig jaar, toen de Intro beëindigd werd met het spectaculaire optreden van Vengaboys tijdens het All TU/egether-festival, is de afsluiter dit jaar iets rustiger met een gezamenlijke buitenbrunch. Nieuwe studenten die na de doorhaaldonderdag toe waren aan een stevige hangover brunch, konden aanschuiven bij verschillende studieverenigingen.

foto Bridget Alcione Spoor

Vrijdagochtend staat er enkel nog een brunch op het programma. Introgangers kunnen daarvoor terecht bij de studievereniging van hun faculteit. Maar een rondje over de campus leert dat niet al die brunches even makkelijk te vinden zijn. Cursor sprak enkele studenten aan die wel hongerig waren, maar nog niet wisten waar ze precies moesten zijn. Op het Fluxveld was het om 11:00 zeer kalm. Maar een stukje verder lopen richting het veldje tegenover de noordzijde van Atlas leverde wel een drukke brunch op. Van GEWIS, de studievereniging van de faculteit Mathematics & Computer Science. Deze brunch valt goed op. Een van de meiden achter het standje met eten wist te melden dat zij ook al meerdere introgangers had getroffen van andere faculteiten die hun brunch niet konden vinden en hier wilden aanschuiven. Die moest ze helaas wegsturen. Wat er op het menu staat? Bolletjes met beleg naar keuze, sapjes, melk, en broodjes knakworst. Lekker klassiek Nederlands, dus. Maar GEWIS heeft ook aan de vegetariërs gedacht: er zijn ook vegetarische knakworsten.