Intro 2024 | Liveblog: Intro dag 4

Intro 2024, dag 4. Na een lange nacht met een kroegentocht door de stad, trappen de nieuwe studenten vandaag gezamenlijk af op de campus. In de middag kunnen zij allerlei activiteiten doen, die worden georganiseerd door de studie- en studentenverenigingen. In dit liveblog doet de redactie van Cursor verslag van al het nieuws.

foto Roy op het Veld

Short Films in De Zwarte Doos

Naast het feesten, kunnen studenten ook genieten van short films in De Zwarte Doos tot acht uur 's avonds. Liza Gloudemans van Studium Generale: "Het is nu nog rustig, maar ik verwacht dat het later een stuk drukker wordt. Dat was vorig jaar ook zo!"

Alle films zijn geannimeerd. Ondere andere Atomic Chicken, Mr. Hublot en Our Love is Immortal komen voorbij.

WK | 22 augustus | 17:00 uur

Activiteiten op de campus

Voor de introgangers waren vandaag veel verschillende activiteiten voorbereid, maar het aantal deelnemers zag er toch wat schraal uit. Een deel van hen bleef in de stad voor feestjes van studentenverenigingen, anderen waren waarschijnlijk te brak voor een stevige sportsessie. Studenten konden allerhande dingen uitproberen: van kajakken in de Dommel, skaten in de Markthal tot hoedjes verven op het Koeveld. Tussendoor was er ook genoeg ruimte om aan picknicktafels elkaar beter te leren kennen.

WK | 22 augustus | 16:45 uur

WK | 22 augustus | 15:20 uur

Wat vindt Eindhoven van de Intro?

Gisteren gingen studenten massaal de stad in tijdens de fietstocht. Normaal gesproken stelt Cursor een vraag aan de studenten, maar dit keer waren de inwoners van Eindhoven aan de beurt. Wat vinden ze van die toestroom aan eerstejaars? WK | 22 augustus | 15:20 uur

Internationalisering in kaart

Ongeveer 30 procent van de studenten op de TU/e is niet-Nederlands. Van de instroom is meer dan 50 procent internationaal. Tijdens de introductie konden studenten bij Cursor met een speld prikken op de wereldkaart. Benieuwd hoe dat eruit ziet? Bekijk het hier!

WK | 22 augustus | 14:30 uur

Achter de Schermen: Sanne Ten Damme

Wie zijn de medewerkers achter de schermen die zorgen dat alles op rolletjes loopt tijdens deze introweek? Cursor zet er een in de schijnwerper: Sanne ten Damme, lid van de Introductiecommissie. Lees hier het hele artikel.

WK | 22 augustus | 12:00 uur

Gezamenlijke aftrap van dag 4 op het Fluxveld

Op de vierde dag van de introweek komen de studenten bijeen op het Fluxveld, althans: een deel van hen. Bij de start van de aftrap staat het veld er nog enigzins leeg bij. Zou de kroegentocht van gisteravond daar iets mee te maken hebben?

De studenten krijgen een sportieve warming-up en de winnaars van de Campus Quest zijn bekendgemaakt, maar die waren niet aanwezig. Toch was er niks te merken van de lage opkomst. Iedereen had energie voor drie. Straks kunnen de studenten deelnemen aan verschillende activiteiten, die georganiseerd worden door de verenigingen van de universiteit.

WK | 22 augustus | 11:30 uur