Intro 2024 | Liveblog: Intro dag 1

De Intro 2024 gaat van start. Nieuwe studenten maken deze week kennis met het studentenleven in Eindhoven. In dit liveblog doet de redactie van Cursor verslag van al het nieuws.

LA | 19 augustus | 17:00

Intro 2024 | Limbopad

Verenigingen moesten dit jaar creatief zijn in het werven van nieuwe leden op het Limbopad. Voor het eerst waren flyers en goodies niet toegestaan, vanwege het nieuwe duurzaamheidsbeleid voor evenementen op de campus. Het lukte ze om met alternatieven te komen, waaronder chips, stempels en koffie. LA | 19 augustus | 17:00

Studenten verkennen de campus

De Campus Quest is begonnen! Alle nieuwe studenten verkennen de campus en moeten diverse opdrachten voltooien. Cursor is ook aanwezig en deelt een speciaal voor Intro gemaakt magazine uit. Hierin staat alles wat de eerstejaars moeten weten over de TU/e en het studentenleven in Eindhoven.

WK | 19 augustus | 14:45 uur

CdW | 19 augustus | 14:45

Hoe overleef je de Intro?

Tijdens de Campus Quest vroegen wij passerende Intro ouders naar tips voor de introweek. CdW | 19 augustus | 14:45

'Watt's going on' met gongslag geopend

Kort en krachtig was de officiele opening van Intro 2024 waarvoor de CIC (Centrale Intro Commissie) als thema 'Watt's going on' bedacht.

Rector Magnificus Silvia Lenaerts wenste de studenten op het Fluxveld grote dromen toe. Ze verwees naar Sifan Hassan die vindt dat wanneer je niet bang bent voor je dromen, deze niet groot genoeg zijn. En ze wees op het belang van sociale veiligheid. "Denk aan de TU/e-gemeenschap als aan een nieuwe familie. Praat erover wanneer je iets dwars zit."

Om de verbinding van TU/e met de stad te illustreren was burgemeester Jeroen Dijsselbloem ook van de partij. Enthousiast riep hij dat Eindhoven "boom town of the Netherlands" is en hij feliciteerde alle introgangers met hun keuze. "Het is de place to be. Goede kans dat je na je studie hier een baan vindt. Dus blijf niet alleen op de campus,  maar bezoek ook Eindhovense clubs en festivals."

Voor de gong geslagen werd was het podium voor dansgroep CDK junior uit Veldhoven.

NS | 19 augustus | 12:40 uur

Internationale studenten proeven Nederlands eten

De intro week is officieel begonnen, maar afgelopen vrijdag kwamen al ruim 750 internationale studenten naar de campus voor de Welcome Day. Aan het eind van de dag kregen zij een culinaire ervaring en mochten ze typisch Nederlands eten uitproberen. “Het smaakt naar eten waar al het plezier is uitgehaald.” Lees hier het hele artikel.

WK | 19 augustus | 11:20 uur

Studenten komen aan op het Limbopad

Met een feestelijk onthaal beginnen de nieuwe studenten aan hun studententijd. De intro week wordt afgetrapt met een warm welkom van alle studie- en studentenverenigingen op het Limbopad.

WK | 19 augustus | 10:30 uur

TU/e-campus maakt zich op voor de Intro 2024

Het is zo ver. De Intro 2024 gaat van start. De zon schijnt en iedereen is druk bezig om het Limbopad klaar te maken voor de ontvangst van alle nieuwe studenten.

RV | 19 augustus 2024 | 09:25 uur