Lichaam vermiste TU/e-alumnus gevonden in kanaal

Het lichaam dat gisteravond is gevonden in het Eindhovens Kanaal bij Mierlo blijkt van een vermiste TU/e-alumnus te zijn. De politie heeft onderzoek gedaan en sluit een misdrijf uit.

foto iStock | abile

De oud-student van de faculteit Applied Physics vertrok op zijn fiets vanuit Eindhoven op 17 augustus en werd daarna als vermist opgegeven. Een passant zag het lichaam in het water liggen, waarop een duikteam van de politie de overleden man uit het water heeft gehaald. Daarna is de forensische dienst een onderzoek gestart. Hieruit bleek dat er geen sprake is van een misdrijf.

De universiteit is in gesprek met zijn vrienden, die hier nog studeren, en kijkt of er psychologische hulp voor hen kan worden ingeschakeld.