Intro 2024 | Meest opvallende outfits

De Intro is ieder jaar weer een kleurrijk festijn, niet in de laatste plaats om de outfits van de groepjes studenten. Cursor ging op zoek naar de meest opvallende outfits. Van provocerende priester tot glitter-elf, je mag zijn wie je wil.

foto Leoni Andriessen

Een lopende cantus, dat is dit groepje van Mechanical Engineering. De mentoren dragen beide een (half) rokkostuum. “Gisteren waren we in compleet rokkostuum, maar het is traditie dat mentoren na de case op dinsdag het water in gaan, dus hebben we vandaag zwembroeken aangedaan”, aldus één van de mentoren. Een van de eerstejaars draagt een staf, waar na openklappen twaalf biertjes in passen. De staf is een lichtere versie van een houten balk die de mentoren twee jaar geleden ronddroegen op de Intro en waar één van de twee een cyste in zijn linkerschouder aan overhield.

In hun tas hebben alle introkiddo’s een cantus codex zitten met liedjes. Als ze die tevoorschijn halen om te gaan zingen is er tussen de mentoren nog even wat onenigheid over welk lied het moet zijn. “Doe die maar niet”, zegt een van de twee over een lied dat door de rest wordt voorgesteld. “Ik wil niet gecanceld worden.”

Lopende Cantus

Glitterelfjes

Een bos ontbreekt nog, maar deze BMT-elfjes voelen zich ook prima thuis op de campus. De Intro-ouders zijn behangen met extra tools: een toverstaf voor de nodige magie en een waterpistool als er een kiddo bij de les moet worden gehouden. Een van de kiddo’s draagt een aardig formaat klok om zijn nek. Waarom? Om hem te herinneren aan het belang van op tijd komen. Die klok zelf gaat hem daar niet bij helpen; de batterij is op magische wijze verdwenen.

Provocerende priesters

Deze mentoren van Electrical Engineering waren op zoek naar een zo provocerend mogelijke outfit en kwamen uit bij het thema priesters en (intro)kinderen. Naar eigen zeggen hebben ze bij de organisatie nagevraagd of dit toegestaan was. Als priesters verkleden mocht – mits ze de expliciete grap in combinatie met kinderen achterwege zouden laten. “Dat is nu dus niet meer gelukt”, zegt een van de mentoren. Toen leden van hun groepje andere religies bleken aan te hangen, stonden ze wel toe dat die de ketting met kruis die ze cadeau kregen niet hoefden te dragen.

What’s cooking?

Op het Fluxveld liepen we tegen een stel koks aan van Electrical Engineering die zich hebben laten inspireren door de film Ratatouille. Gehuld in zwarte schort en witte koksmuts, maar zonder rat lag het stel voornamelijk uit te buiken. Toch schijnt er ook gekookt te worden vanavond, al is men vrij cryptisch wat dan precies. Een van de Intro-ouders heeft een getekende snor op z’n smoel. Dat bleek wisselgeld voor een brasincident: zijn muts was gejat door een andere studentenvereniging en de getekende snor was nodig om die terug te krijgen.