Intro 2024 | Liveblog: Intro dag 3

Intro 2024, dag 3. Na regen komt zonneschijn, en dat komt goed uit: vandaag maken de nieuwe studenten een tour door de stad. In dit liveblog doet de redactie van Cursor verslag van al het nieuws.

Op de fiets door de stad

De introgangers verkennen de binnenstad van Eindhoven met een fietstour. Het straatbeeld fleurt op van alle felle t-shirts. De studenten mogen zelf hun route bepalen langs alle bezienswaardigheden. Ze gaan onder andere langs bij Lab-1, Dynamo en het Philips Museum.

WK | 21 augustus | 16:20 uur

Studenten verzamelen bij PSV-stadion

Dit is het eerste jaar dat er geen ontbijt meer wordt geserveerd tijdens de Intro. "We merkten dat studenten vaak te laat kwamen in de ochtenden, dus hebben we het programma dit jaar later laten beginnen", aldus Sanne ten Damme, medewerkers bij de Centrale Introductie Commissie (CIC). "Om het gezamenlijke ontbijtmoment te vervangen is er dit jaar iedere ochtend een joint start." Vanochtend vond deze plaats in het PSV-stadion in het centrum. Na de opening in de voetbalthuisbasis van Eindhoven zullen de studenten het centrum van de stad gaan verkennen tijdens de City Tour.

CdW | 21 augustus | 11:06 uur

"Hoofdpersoonsyndroom"

Industrial Design-student en Cursor-columnist Tim de Jong schreef speciaal voor de Intro een column over zijn eigen eerste jaar. "Iedereen verdient dat gevoel om af en toe een nieuwe jas aan te passen. Ik heb daarom in mijn studentenjaren al superveel jassen aangehad: die van de quirky natuurkundige, de polodragende hockey-spelende randstedeling, de streberige 5AM-carrièretijger, de pretentieuze rodewijndrinkende filosoof, de Tinder-verslinder", schrijft hij. Lees zijn volledige verhaal hier.

CdW | 21 augustus | 10:45 uur

Regen laat studenten koud op de camping

Ondanks de harde regen van gisteravond, ontwaken de eerste studenten op de campuscamping. "We hebben daar niet veel last van gehad", vertelt een student die in de zon zit te genieten van haar ontbijt. "Al was het wel wat koud."

Ze hoeven gelukkig niet door een modderboel te lopen. De camping ligt er nog relatief droog bij en het warme ochtendzonnetje belooft een prima start van de dag te worden waarin ze de stad gaan verkennen.

WK | 21 augustus | 10:00 uur