Intro 2024 | Liveblog: Intro dag 2

Intro 2024, dag 2. Een zonnige dag waarop alle studenten in ieder geval de Campusmarkt bezoeken. In dit liveblog doet de redactie van Cursor verslag van al het nieuws.

20 augustus geen fietsles

Vanwege het voorspelde onweer vanavond is er geen fietsles.

Landje prik

Cursor is ook op de Campusmarkt te vinden. We vragen studenten om hun woonplaats aan te prikken op onze wereldkaart of de kaart van Nederland. Daarnaast delen we ons speciaal voor de Intro gemaakte magazine uit!

Honger of dorst? Volop free food op de Campusmarkt

Alle nieuwe studenten die honger of dorst hebben, of die gewoon toe zijn aan verfrissing: er is genoeg gratis eten en drinken op de Campusmarkt te vinden. Studentenverenigingen proberen studenten naar hun stand te lokken met gratis lekkernijen. Door het het nieuwe duurzaamheidsbeleid van de TU/e mogen ze geen flyers en goodies meer uitdelen. Eten en drinken blijken een goed alternatief.

Beter leren fietsen

Gisterenavond zijn de eerste fietslessen gegeven. Cursor keek mee en schreef er een uitgebreid verslag over. In hetzelfde stuk vind je ook de eerste ervaringen van studenten die voor de Tranquilo Track kozen.

Masterstudenten gaan de connectie met elkaar aan bij de Liefdesdokter

Voor de masterstudenten begon de introdag met een afspraak bij De Liefdesdokter. Daar kregen ze les in het aangaan van verbindingen. “We doen hier een connectie-challenge”, zegt liefdesdokter Inge van de Vorst. “We helpen mensen om met elkaar en met henzelf in contact te komen. Het gaat om het maken en onderhouden van verbindingen. Alles wat daarover te leren valt hebben we samen paraat.” De studenten krijgen uitleg over verschillende hechtingstijlen en krijgen een sticker met de tekst ‘honderd procent mens’.

“We zijn allemaal mensen, we hebben onze kwetsbaarheden, maar het is ook onze kracht”, zegt liefdesdokter Van de Vorst. “Iedereen krijgt een sticker om ons menszijn te vieren. Je hoeft niet perfect te zijn. Je bent lerende. Je hele leven lang.” Daarna krijgen de studenten een ‘powerpose’ aangereikt. Met de handen in de zij, als een soort van superman, kunnen ze negatieve gedachten in het moment zelf tegengaan.” Een krachtige pose aannemen, doet namelijk ook wat met het hoofd.

Naderhand mochten de studenten letterlijk de verbinding met elkaar aangaan. Daar wordt de verbandtrommel voor opengetrokken. “Hier is het materiaal”, zegt liefdesdokter Wendie Huis in 't Veld, wijzend naar tientallen rollen gaas. “Ga de verbinding maar aan met elkaar.”

Studenten ontwaken na eerste nacht Intro

Op de campuscamping werden de eerste studenten rustig wakker na een lange nacht. “We waren redelijk vroeg weer terug bij de tent”, vertelt student Biochemical Engineering Lies (19). Ze slaapt samen met haar middelbare schoolvriendin in een tent voor twee personen. “Eerst zijn we twee uur naar het festival geweest, maar dat werd ons uiteindelijk wel iets te druk.”

“Toen hebben we ervoor gekozen om de Tranquilo Track te doen”, zegt Electrical Engineering student Isa (18). “We hebben heerlijk Mario Party gespeeld in Neuron.” Eenmaal op de camping bleef het nog een lange tijd onrustig. “Om drie uur ’s nachts waren mensen nog luchtbedden aan het oppompen. We hebben ook meerdere mensen horen struikelen over de scheerlijnen van onze tent. Eigenlijk best wel grappig hoor.” Toch beginnen ze redelijk uitgerust aan deze nieuwe introdag. “We hebben onze oordoppen ingedaan en eigenlijk weinig meer gehoord.”

Spelletjes

Enkele foto's die Yannick Dubbelman maakte van de mensen die deelnamen aan de verschillende spelletjes van de Tranquilo Track op maandagavond.

Paardenhoofd

Op het Fluxveld staat groepje ID5 al klaar voor de opening dinsdagochtend. Eén van de mentoren heeft een paardenmasker op. “Hij is te laat gekomen”, licht zijn mede-mentor toe. Al snel mag hij het masker echter overdragen aan de volgende, want een van de Introkiddo’s komt nóg later. Hij heeft een zakje snoepjes mee als ontbijt. Was hij zich niet bewust van de gevolgen van te laat komen? Dat wel, maar hij moest nog allerlei dingen doen en de lift deed er heel lang over. En hoe voelt het om dat paardenhoofd te moeten dragen? “Medium.”