Je kon niet zomaar om zweefvliegclub ZES heen. Foto | Bart van Overbeeke

Intro '17 | Opvallen met condooms en een bladblazer

Maandagochtend, negen uur. De introkids moeten zich melden, maar degenen die van de kant van het station komen, hebben nog een lange weg te gaan. Het Limbopad, waar zij hoogstens bij een meeloopdag wel eens over zijn geweest en wat er toen uitzag als een vriendelijk glooiend pad over de Dommel, staat vol met ouderejaars studenten die ‘iets van hen moeten’.

De gezichten staan nog wat gespannen bij het begin van het pad. De tent van SSRE geeft met een rookkanon een suprise-effect en de eerste glimlachjes komen los. Live-muziek van Quadrivium erbij, de sfeer wordt vrolijk.

De ‘lubbers’, degenen die flyers van hún sport-, cultuur- of gezelligheidsstudentenvereniging uitdelen, hopen op aandacht. Zoals Don Quishoot het zegt: “We willen dat de studenten weten dat er een studentenhockeyvereniging is en dat ze die associëren met rood”.

De introkids wurmen zich langs een kano, een schommelconstructie en een heel wielerpeloton. Overal krijgen ze papier in de hand geduwd, stickeren mag dit jaar niet meer vanwege de troep die daarbij achterblijft. Voor de folders is speciaal een papieren tasje uitgedeeld.

Iets meegegeven dat opvalt tussen alle leaflets, dat is de opdracht. Pusphaira, de studentenvoetbalvereniging, deelt vijfhonderd condooms uit. Hun slogan bracht ze op het idee: ‘Want d’r in da telt’.

Fotografievereniging Dekate Mousa probeert op te vallen met een bladblaasduo. Dennis van de Ven blaast onverwacht vol met een bladblazer in het gezicht, Remco Nagtzaam knipt op dat moment een foto. Mooi lang blond haar of kortgeschoren kapsels, ze komen allemaal aan de beurt. Dat maakt de introkids helemaal wakker.

Maar of ze aan het eind van het pad weten dat Don Quishoot in het rood speelt? Lotte Pigmans, die BMT gaat studeren, gokt: “Blauw, oh nee, geel”. En Rick Stolk, aankomend Informaticastudent, gaat voor groen. Misschien komt het tijdens de sportworkshops, aanstaande donderdag, nog eens aan de orde.

Voor wie geen genoeg krijgt van de Intro: meer foto’s, nieuws en andere updates vind je op Cursors Facebookpagina, Twitter en Instagram.