Intro | Businesscase: bouwen, ballen, blokken
Het klinkt pittig; een businesscase voor de eerste middag van de Intro. Wat echter vooral opviel, was de brede interpretatie van dit begrip door de verschillende studieverenigingen. Zo bleek wat op papier eenvormig leek, in de praktijk toch een zeer divers programma aan activiteiten - elk met hun eigen, studiegerelateerde karakter.
Waar Protagoras (BMT) onder de vlag businesscase verschillende ludiek-educatieve spelletjes organiseerde (maak een model van de bloedsomloop van pvc-buis, beeld een chemische reactie uit), koos Japie (ST) net als vorig jaar voor een workshop van ExxonMobil over energieverbruik. Zowel Van der Waals (TN) als Thor (EE) hadden besloten dat businesscase synoniem was voor het bouwen van autootjes. Bij de aspirant-elektrotechneuten lag de nadruk op de elektronische aansturing en werd gepuzzeld met chips. De aankomend natuurkundigen waren een stuk vrijer in hun aanpak: een quiz bepaalde hoeveel verschillende materialen ze mochten gebruiken om een voertuig te bouwen dat zichzelf kon voortbewegen.
Net als Japie, en ook GEWIS (W&I), had Simon Stevin (Werktuigbouwkunde) een professionele workshop geregeld: Damen Shipyards assisteerde de studenten bij het ontwerpen van een bootje dat donderdag in staat moet zijn om een bierkrat (een belangrijk item tijdens de Intro) te vervoeren. Bouwkunde zou bouwkunde niet zijn als CHEOPS er niet voor gekozen had om de nuldejaars iets te laten bouwen. Van karton en vuilniszakken moest een constructie worden gemaakt die bestand was tegen bekogeling met een skippybal. Want helemaal serieus zal het hopelijk nooit worden tijdens de Intro.
Discussie