TU/e-campagne wint wederom een prestigieuze prijs
De Stichting Adverteerdersjury Nederland (SAN) heeft gisteravond de door YoungWorks ontwikkelde wervingscampagne ‘Toekomstdromen’ van de TU/e uitgeroepen tot een van de drie winnaars in de categorie ‘Non-Profit/Overheid’. De campagne won eerder dit jaar al de Communicatieprijs Brabant 2012 in de categorie Effectief.
Sabine van Gent, hoofd van het Communicatie Expertise Centrum (CEC), was aanwezig bij de uitreiking in Hilversum. “We zijn enorm trots om hier in Studio 21 deze landelijke prijs in ontvangst te mogen nemen. Opnieuw een erkenning van de strategische keuze die we hebben gemaakt om met de wervingscampagne voor het Bachelor College nadrukkelijk aan te sluiten bij de beleving van jongeren, en waarvoor we destijds bewust de samenwerking met Youngworks, gespecialiseerd in jongerencommunicatie, hebben gezocht. Dat deze avond in het teken staat van merken met een missie maakt me extra trots.”
SAN reikt jaarlijks tijdens een groot gala in tien categorieën vakprijzen uit. In totaal beoordeelden ruim 240 marketing- en communicatieprofessionals uit het bedrijfsleven de genomineerde campagnes. ‘Toekomstdromen’ ging in de categorie ‘Non-Profit/Overheid’ de strijd aan met twaalf andere campagnes, waaronder ‘Een veilig thuis. Daar maak je je toch sterk voor?’, ‘Het Effect van Schoon’, ‘Be Gay for a Day’ en ‘Opsporing vuurwerk bommenmakers’. Drie daarvan, waaronder de campagne van de TU/e, behaalden het vereiste hoge aantal punten dat recht geeft op een San Accent. Dit is een kubus van RVS met daarin gegraveerd de namen van het betreffende reclame-/communicatiebureau en de adverteerder, alsmede de categorie en het jaar waarin is gewonnen. Zowel de TU/e als YoungWorks ontvangt een Accent.
Discussie