TU/e-campagne dingt mee naar nationale communicatieprijs

De campagne ‘Toekomstdromen’, die de TU/e vorig jaar inzette bij de werving van eerstejaarsstudenten, is genomineerd voor een SAN Accent. De Stichting Adverteerdersjury Nederland nomineerde de door YoungWorks ontwikkelde campagne in de categorie ‘Non-Profit/Overheid’. Op 23 mei worden de winnaars bekendgemaakt.

De campagne ‘Toekomstdromen’ werd begin dit jaar al uitgeroepen tot winnaar van de Communicatieprijs Brabant 2012 in de categorie Effectief. Nu is er zicht op een gerenommeerde nationale prijs: een SAN Accent. Op 18 april gaat een medewerker van het Amsterdamse reclamebureau YoungWorks, bijgestaan door een vertegenwoordiger van het managementteam van het Communicatie Expertise Centrum (CEC), bij SAN de case presenteren en verdedigen voor een vakjury. Op 23 mei worden de winnaars bekendgemaakt.

Sabine van Gent, hoofd van het CEC, is verguld met de nominatie, maar zegt geen inschatting te kunnen maken van de kansen op een prijs. "De diversiteit van de andere genomineerde campagnes is daarvoor te groot", aldus Van Gent.

SAN reikt jaarlijks tijdens een groot gala in tien categorieën vakprijzen uit. In totaal beoordelen ruim 240 marketing- en communicatieprofessionals uit het bedrijfsleven de genomineerde campagnes.

‘Toekomstdromen’ gaat in de categorie ‘Non-Profit/Overheid’ de strijd aan met twaalf andere campagnes, waaronder ‘Een veilig thuis. Daar maak je je toch sterk voor?’, ‘Het Effect van Schoon’, ‘Be Gay for a Day’ en ‘Opsporing vuurwerk bommenmakers’.

De winnaars worden beloond met een SAN Accent. Dit is een fraai vormgegeven kubus van RVS met daarin gegraveerd de namen van het betreffende reclame-/communicatiebureau en de adverteerder, alsmede de categorie en het jaar waarin is gewonnen. Zowel de adverteerder als het bureau ontvangen een Accent.

De TU/e zet de Toekomstdromen-campagne dit jaar voort in een nieuwe vorm. Onderdeel daarvan zijn de deze maand gestarte FaceBook-reporters, die over de campus van de TU/e trekken. Zij geven een inkijkje in het leven op de TU/e, interviewen studenten onder meer over uitgaan, hun bijbaantjes, de kantines en doen verslag van interessante projecten aan de TU/e. Het moet de studiekiezer een beter beeld geven van de TU/e.

Deel dit artikel