
- Campus
- 04/09/2012
Ingrijpende aanpassingen bij het Alumni Office
De directeur en een medewerker van het Alumni Office zijn per direct van hun taken ontheven door het College van Bestuur. Samenwerkingsproblemen liggen ten grondslag aan de beslissing, aldus universiteitssecretaris Nicole Ummelen. Het CvB wil de resterende drie medewerkers van Alumni Office zo snel mogelijk onderbrengen bij het Communicatie Expertise Centrum (CEC).
Directeur Herman van Hoeven en beleidsmedewerker Joost van den Brekel hebben van het CvB een maand buitengewoon verlof gekregen om zich te bezinnen over de ontstane situatie en begin oktober volgt met beiden een gesprek over hun toekomst. Volgens secretaris Nicole Ummelen, die ook hoofd is van de Dienst Algemene Zaken (DAZ) waar het Alumni Office onder valt, speelt de situatie al langere tijd en zijn er ook diverse pogingen ondernomen om de relatie tussen Van Hoeven en Van den Brekel weer goed op de rails te krijgen.Wat volgens haar helaas niet gelukt is.
Van den Brekel laat weten dat hij deze week nog een formele reactie op de beslissing gaat opstellen en dat hij het gesprek begin oktober afwacht. Van Hoeven zegt de gang van zaken te betreuren en hij maakt zich zorgen over de bedrijfsvoering binnen het Alumni Office. “Op korte termijn staan er diverse activiteiten op stapel en ik hoop dat die toch goed uitgevoerd gaan worden. Verder had ik de indruk dat we de laatste tijd net veel zaken goed aan het oppakken waren en dat ook in een overwegend positieve sfeer.” Zowel Van den Brekel als Van Hoeven zeggen overvallen te zijn door de actie van het CvB.
De komende tijd zullen met de resterende drie medewerkers van het Alumni Office gesprekken gevoerd worden. Het CvB wil ze op korte termijn onderbrengen bij het CEC.
Discussie