Afscheidsborrel voor ontslagen receptionisten
Om de receptionisten een warm afscheid te geven en hen te bedanken voor hun jarenlange trouwe dienst, organiseert Walhalla vanavond een afscheidsborrel. De 28 receptionisten, die per 1 januari de TU/e verlaten vanwege een nieuwe aanbesteding, zijn allemaal uitgenodigd om de avond door te brengen met drankjes op kosten van het studentencafé.
Het nieuws ging eind oktober door de hele universiteit: 28 receptionisten, die jarenlang op de TU/e hebben gewerkt, raken hun baan kwijt en moeten per 1 januari vertrekken. Deze receptionisten waren officieel in dienst van het externe bureau Sparq, dat eerder dit jaar de aanbesteding verloor voor het leveren van receptionisten aan de TU/e. Spirit Hospitality, het bureau dat de aanbesteding won, besloot geen van deze receptionisten over te nemen.
Ook bij Walhalla, het café van de studentenvereniging Thor van Electrical Engineering, bleef het nieuws niet onopgemerkt. Om de receptionisten te bedanken, kwam het team al snel op het idee om een afscheidsborrel voor hen te organiseren. “Sommigen kwamen al af en toe in de Walhalla-bar, maar we dachten: laten we ze allemaal uitnodigen. Ze verdienen een mooie bedankborrel”, zegt Gabriël Nusselder, student Elektrotechniek en vaste barman op donderdagavonden bij Walhalla. Volgens Nusselder stond iedereen bij Walhalla direct achter het idee, en verliep de organisatie ervan vervolgens heel vlot.
Het team van Walhalla nam contact op met de teamleider van de receptionisten, die meteen enthousiast reageerde. Via hem hebben de receptionisten een uitnodiging ontvangen. “De teamleider stuurde ons screenshots met hun blije reacties, dat was echt leuk om te zien”, vertelt Nusselder. Van de 28 receptionisten die hun baan verliezen, komen er ongeveer 15 naar de borrel. Tot 20.00 uur vanavond kunnen de receptionisten onbeperkt drinken op kosten van de Walhalla-bar.
Voor het team van Walhalla is dit een manier om hen te bedanken voor alles wat de receptionisten voor hen hebben betekend. “We hebben altijd goed contact met hen gehad. Ze stonden altijd voor ons klaar als we iets nodig hadden. We willen laten weten dat we hen en hun werk waarderen”, zegt Nusselder.
“Ik denk dat ik namens de hele gemeenschap spreek als ik zeg dat de receptionisten altijd geweldig werk hebben geleverd en dat het ontzettend jammer is dat ze weggaan”, vervolgt hij. “Ik hoop dat ze dankzij deze afscheidsborrel de waardering voelen en toch met een goed gevoel afscheid kunnen nemen.”
Discussie