Rugnummer | Het lievelingsgetal van All Terrain is 080624

Lekker apenkooien bij de survivalrunvereniging

Rugnummer | Het lievelingsgetal van All Terrain is 080624

De TU/e is 38 studentensportverenigingen rijk. Bij de ene kun je aces slaan, bij een andere scheer je over het water. Als je wilt kun je via studentensportcentrum SSC gamen, springen, rennen, fietsen, roeien, vliegen, schieten, hangen, schaken, surfen, stoten en pushen. Cursor wil iedere vereniging de kans geven zich voor te stellen. De eerste vraag is ‘Wat is je lievelingsgetal?'

Warming up

Bij All Terrain kun je als volwassene apenkooien. De vaste constructie die bij de trainingen gebruikt wordt ligt tussen het SSC en de Dommel. Het riviertje zelf, en de bijbehorende bruggetjes, horen ook bij het sportterrein van All Terrain. Net als de buitentrappen bij het Auditorium en eigenlijk alles waar maar touwen aan te binden zijn. Op woensdag trainen ze tussen 18:55 en 20:30, de wedstrijden (die noem je runs) doen ze in weekenden.

Het lievelingsgetal van All Terrain is 080624 omdat 8 juni de datum is waarop de oudste survivalrunvereniging voor studenten dit jaar haar AT Survival Challenge houdt. Dat is een wedstrijd voor alle studenten van Nederland en daarbuiten, die dan kiezen tussen een afstand van 5 of 7 kilometer (het parcours ligt op de TU/e campus) met respectievelijk 25 of 35 obstakels of hindernissen. All Terrain mikt op ruim vierhonderd deelnemers. Hier kun je je aanmelden.

Wat het gastvrije bestuur jullie vooral graag wil laten weten is dat je niet bang hoeft te zijn om aan outdoor-sport te beginnen. Het lijkt eng en niet te doen zonder veel kracht en grote behendigheid, maar je raakt al snel gewend, verzekert bestuurslid Karel Schuller: “Je hoeft het niet al te kunnen om mee te doen.” Wat wel moet; een lange broek aantrekken! Anders kom je misschien met schrammen op de benen thuis.

Scores

• 33ste bestuur. Met behulp van een advertentie in mei 1991 in Cursor werd in juni All Terrain opgericht.
  • 77 leden, waarvan 29% vrouw.
  • 100 vrijwilligers kan All Terrain gebruiken op 080624.
  • 30 euro per jaar kost een lidmaatschap.
  • Minstens 3 obstakels zijn er gemiddeld per kilometer run. Karel zegt: “Een run is een soort hardlopen, maar dan minder saai”.
  • 7 studentensurvivalrunsportverenigingen zijn er in Nederland.
  • 250 kilometer is de verste reisafstand, gemaakt naar een run in Groningen.
  • 1 gratis shirt krijg je bij deelname aan een run, een handig souvenir. Karel heeft er 7 verzameld.

Nabeschouwing

Bij All Terrain kun je technieken leren als apenhang (onder een touw), swing over (over een touw), cat crawl (op je buik over een touw) of budgee (over een balk). De favoriet van Karel is de Tarzanswing over de Dommel zie video hieronder.

Video | All Terrain

'Tarzan Swing' over the Dommel river

Video | All Terrain

All Terrain hoopt 100 vrijwilligers in te zetten bij de survival challenge op 8 juni. “Per obstakel heb je twee begeleiders nodig en er moeten mensen staan bij de start, finish, water- en fruitposten en de garderobe.” Op lekker weer hopen ze niet per se. Met slecht weer maken ze er gewoon een mud run van.